Sunday, March 18, 2012

#Nota hati

kadangkadang aku marah bila timbul persoalan kenapa aku selalu rasa sedey...bila aku marah kecewa aku akan bertambah sedey aku fikir aku tiada tempat mengadu..tapi hakikatnya aku sebenarnya lupe..DIA selalu ade disisi ku..DIA selalu mendengar rintihan ku..Dia juga telah mengaturnya segala liku-liku hidupku dengan lebih tersusun.. aku hanya perlu redha dan bersabar dengan segala ujian..even ujian yang ku terima hanya sekecil kuman dilautan berbanding ujian sahabat-sahabatku yang lain..setiap yang kita lalui adalah telah diatur setanding dengan kekuatan kita..amin..*ayat penyedap hati..supaya jangan bersedih...pasti ade jalan yang terbaik yang telah diaturkan buat hamba-hamba yang beriman..munkin aku yang semakin lupa tentang DIA..sebab tu DIA makin melupakan aku..
Kita perlu tahu selepas ujian itu selesai, satu lagi ujian akan datang, maka bersedialah dalam menghadapi ujian yang seterusnya. Untung bagi mereka yang selalu diberi ujian tanda Allah swt sayang padanya. Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa redha atas ujian dan ketentuan Allah swt. Apa yang ditetapkan untuk kita itulah yang terbaik!




No comments: